Tillbaka till ruta 1

Är det illa när ens egna tankar inte ryms i den andra ”seriösa” bloggen? Jag skulle vilja påstå att det är det..

 

Det känns som att allt börjar om från början, som en ond cirkel.Jag trodde liksom att detta var ett överspelat kapitel i mitt liv, men tydligen inte. Självklart ska saker och ting inte vara så lätta, självklart ska det finnas en hake med allt som händer.

Är verkligen trött på att mitt liv för tillfället inte flyter på som jag vill, och självklart är det ett bakslag att vara tillbaka där jag började, bakslag kanske var milt sagt… det SUGER snarare!


Och vad ska jag nu göra för att ta mig ur denna onda cirkel? Vad KAN jag göra?
Förmodligen inte ett skit, bara åka med och försöka komma helskinnad ur detta.
Men hur mycket ångest, tårar och sömnlösa nätter kommer det att bli? Det är det jag bävar inför… Och detta har gjort mig totalt skräckslagen..


Jag kan inte förstå att jag alltid lyckas ställa till det för mig själv, man kan ju börja fundera på om jag kanske är självplågare el nått?
Sanningen är att jag verkligen inte gillar att känna så här, en klump i mellangärdet och paniken och tårarna som smyger sig på konstant!
Det känns verkligen som att någon har satt mitt liv på repeat!


Mycket kan jag kontrollera, analysera och påverka, men detta gör mig totalt maktlös, knäsvag och illamående..
Det enda som går runt runt i mitt huvud just nu är: Nej nej nej nej nej nej nej, inte igen inte igen inte igen inte igen.

Jag och många andra vet hur det slutade sist, dock finns inte dessa personer kvar vid min sida längre och dom som faktiskt står där nu har verkligen ingen aning om vad som håller på att hända…
Ett lätt skratt från min sida så är det som bortblåst på en sekund, och problemet som jag började berätta om slutar med nått flams som vanligt… och ingen ifrågasätter..


Thank god för min försvarsmekanism…


Men det är ju jag? Den roliga skojiga, oseriösa som tar allt med en klackspark och skrattar åt saken.. den starka självständiga kvinnan som inte låter sig påverkas av någon..


Efter allt skratt och flams, vad händer då?
Jo, då kryper det seriösa fram, när jag väl sitter här helt ensam och tänker…
Sidan som typ ingen får se egentligen.. För vad då? Då pajar jag ju min image?



Min egna lilla egobild av en känslokall ”jag bryr mig inte skit om vad du säger” –person



Isn´t it great!?....

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

De e så logiskt alla fattar utom du, du har inte en aning...att jag tänker på dej precis just nu....



Oavsett vad detta handlar om för problem så va min första tanke.. Ruta 1 är du själv. Ruta 1 hos mej är jag och det är lika för alla andra.

Man är den personen man är och det gör att man ofta hanterar problem på samma sätt varje gång det händer något.

Man glömmer att tänka på "rätt" sätt när man utsätts för hög belastning... förvarsmekanismen är skratta och låtsas och driva med sig själv MEN den är också att säga nej nej nej inte igen och varför varför varför.

Dom tankarna begränsar vår förmåga att rationellt ta tag i och hantera dom nya problemen som kommit upp, man hamnar på Ruta 1 - man gör som man brukar göra.



Du skriver att mycket kan du kontrollera,analysera och påverka , jättebra! du har klarat dej så himla bra och du är en otroligt bra kompis som ser andra och peppar andra att våga, du har kvaliteter som jag är lite avundsjuk på;)



Det svåraste som man måste göra är att ACCEPTERA

DET SOM MAN INTE KAN FÖRÄNDRA.

Att inte acceptera är stånga huvet i väggen och det gör skitont!



Du måste vara snäll mot dej själv!!!!

och.. det är aldrig fel att skoja och skratta för det är medicin för själen.

Lyssna på glad musik och försök att tänka Ja JA JAA

och Därför därför därför.



Du är BRA !!!



Bok tips DU ÄGER av Mia Törnblom.



<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2011-02-21 @ 09:19:20
Postat av: sanna

jag tycker du inte ska låta det hända för den ända som lider är du. Och sluta tänka nej och varför.. Ta tag i det istället. gör en buh och bäh lista du vet som vi prata om igår. Alltid lättare att se problemet på papper än när det händer och sedan vara efterklok. Skriv en lista på alla du gör. När du träffar någon, gör något nytt eller går till sjukhuset. En buh och bäh lista för då får du se det dåliga men också se det bra.

t.ex.om du sitter på en resturang:

Buh:

- köttet var torrt



bäh:

- Potatisen var jätte god.



Att sluta med det bra ger dig ett bra minne av det du har gjort och om du känner dig osäker kan du alltid gå tillbaka och kolla nej men den här resturangen var bra. Jag ska nog inte ta köttet denna gång med gärna något med potatisen för den var så god! där har du lärt dig en läxa och kan resonera med dig själv.

2011-02-21 @ 12:01:55
URL: http://frokensanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0